Primera Etapa del GR 5

Diumenge 19 de març – 1a etapa del GR 5

Distància: 201,72 km

Comarques: Alt Penedès, Garraf, Anoia, Baix Llobregat, Vallès Occidental, Vallès Oriental, Maresme.

Recorregut: El camí neix a Sitges i s’endinsa al Parc Natural del Garraf, territori de naturalesa càrstica i vegetació peculiar, ple de dolines i simes. Després, el sender baixa al Penedès, terra de vinyes, i comença a pujar a Montserrat, muntanya sagrada de Catalunya. De Montserrat l’itinerari va al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l’Obac, travessa Sant Llorenç Savall, Gallifa i Sant Miquel del Fai, famós pels seus saltants d’aigua, baixa a Aiguafreda i s’endinsa al Parc Natural del Montseny. Un cop travessat aquest massís, el sender arriba a Sant Celoni i torna a pujar al Parc Natural del Montnegre-Corredor, que cal travessar per arribar a Canet de Mar, població eminentment costanera.

Nosaltres decidim començar el revés. Des de Canet de Mar.
A les 6.30 del matí ens trobem a la font de l’Aixeta per marxar cap a Canet de Mar, per fer la primera etapa del GR 5. Ens trobem amb uns companys a Sabadell i continuem el camí en cotxe fins a Canet.
A les 9 ja hem fet el cafè de rigor i comencem a caminar. L’Esteve decideix fer de taxista, perquè no té bé el genoll, i ens va esperar a Sant Martí de Montnegre que és on vam acabar l’etapa. Comencem a caminar i deixem enrere Canet. Arribem a Sant Iscle, allà ja ens apreta la gana i una vegada passat el poble trobem l’ermita de la Salut on parem esmorzar. Comencem a pujar i pujar, una pujada llarguíssima i pesada, amb boscos d’alzines, alzines sureres i pins, que ens porta a Sant Martí del Montnegre, un lloc preciós amb unes vistes del Montseny espectaculars. Fem un refresc i decidim allargar l’etapa fins a Sant Celoni i així ho fem. Comencem a baixar i aquí canvia radicalment el paisatge, els boscos són de castanyers, avellaners i eucaliptus i amb un combinat d’arbres florits fan el camí molt bonic. Arribem a Sant Celoni on ens trobem amb l’Esteve, dinem i anem a buscar els cotxes que hem deixat a Canet de Mar i tornem cap a casa.