Hivernal al Puigmal 2910m

El dia 11 de febrer el Centre Excurionista LLorençà va fer la seva segona sortida hivernal de l’any.

Vam anar al Puigmal. Ens vam trobar, com és tradició,  a la font de l’aixeta a les 5.30 del matí un total de vuit persones i dos cotxes. La intenció era marxar d’hora per no poder faltar la costum de fer un cafè i una pasta  al bar Gusi de Ribes de Freser. Un bar freqüentat per gent de muntanya i aficionats al running.
Un cop esmorzats vam pujar fins a Queralbs per agafar el cremallera.
Ens vam carregar les motxilles a l’esquena amb tot el material pertinent. No podien faltar les raquetes, els grampons, el piolet, uns bons guants i el gorro. Al Puigmal acostuma a bufar força vent i  la part final acostuma a estar sempre gelada.
A les 9 ja érem a Núria i  a les 9.30 començavem a caminar. La ruta triada no va ser la normal que s’acostuma a fer a l’estiu, sinó que vàrem pujar per Coma de l’Ortiga. L’inici va ser força distret entrant en una zona boscosa,  guanyar alçada i sorprendre’ns amb les primeres vistes dels cims nevats deixant Núria ben avall. Costava avançar, pel desnivell i per la quantitat de neu que hi havia. A mig cami,  parem per fer un mos i agafar forçes per encarar la part final. El vent feia que ens costés avançar, però al cap de unes poques hores vem arribar al cim.
No vam ser els únics. Gent arribada de França, alguns amb esquis, ens vam intercanviar fotos i de seguida vam començar a baixar perquè el vent i el fred es feien insoportables.
Ara sí, baixem pel camí de la Coma de l’Embut, més transitat i directe,  fins a Núria.
La baixada es va fer distreta i amena vam aprofitar per treure la sonda de la motxilla i fer alguna “pràctica” on vam veure que el gruix de neu rondava entre els 2 i 3m. En alguns punts també va caldre calçar-nos els grampons  i així fer més segura la baixada en  zones de neu gelada.
Un cop a Núria, vam decidir agafar el primer cremallar fins a Queralbs per parar a mig camí i acabar el dia dinant junts a Ribes de Freser. Diti fet, a Queralbs vam agafar els cotxes i ens vam dirigir fins a Ribes per menjar-nos un bon entrepà!
I fins aquí una sortida més del CEL on la passió per la muntanya i l’esport  és compartida entre amics i gent de diferents edats.