Gra de Fajol per Coma d’Orri

El passat 17 de desembre el Centre Excursionista Llorençà va fer la seva primera sortida hivernal. Va ser a la zona de Vallter, concretament al Gra de Fajol.

La sortida la formavem 7 persones: 4 socis del CEL i 3 del CEC que en d’altres ocasions també hem compartit sortides i que, aquest nou 2018 també seran socis del CEL!

Vam sortir de Sant Llorenç a les 6:00h del matí direcció l’eix transversal fins a Vic, passant per Ripoll i Sant Joan de les Abadesses (on vam fer un bon cafè calent). Vam deixar els cotxes al peu de la Coma d’Orri, just a l’inici de la pista que porta a l’estació d’esquí de Vallter. Allà vam iniciar la sortida. Era d’hora, ja havíem esmorzat, ens vam ben abrigar i vam començar a caminar. Les previsions del temps no eren massa bones degut al fred i als forts vents.  No ens va caldre gaire estona per notar-ho. La primera part de la ruta passava per una zona boscosa i la sensació de fred no la notavem, fins que vam començar a guanyar alçada i deixar enrere els boscos al fons de la vall.

Sovint paràvem tant per fer un mos com per posar-nos bé el gorro, els guants i fins i tot les ulleres de “ventisca” (complement indispensable en sortides on la previsió és de forts vents) .

Van passar dues hores aproximadament fins que vam arribar al Coll de la Coma d’Orri. Punt on, degut a les fortes ratxes de vent i el tor que s’aixecava, havíem de decidir si continuar fins al cim o baixant i deixar-lo per un altre dia. Era de defícil decisió… Finalment després de dubtes i de decidir avançar fins al Coll de la Marrana i baixar… vam decidir fer una última empenta i continuar amunt i fer cim. El Gra de Fajol ens esperava encara que per la boira que hi havia el cim no el podiem veure nítidament. El vent no parava i les ràfegues eren intermitents i en alguns moment violents. En més d’una ocasió ens havíem d’estirar a terra per no caure, ja que el terreny va passar a ser més pedregós i més inestable amb el vent.

Un cop a dalt l’alegria va ser màxima!!! Un acte de superació de cadascú de nosaltres que era d’admirar. Les vistes eren insuficients, només s’incinuava el Pic de Bastiments i alguna pista d’esquí de Vallter quan la boira anava i venia. Vam fer la foto de rigor i un glop de ratafia (Ratafia del Raiers del Segre, gentilesa de l’Anna!) i… avall que fa baixada!

No per baixar vam anar més ràpid. El vent seguia bufant i et feia caure. Vam arribar al Coll de la Marrana i vam seguir baixant fins el Refugi d’Ulldeter. Era tancat, però el refugi lliure no. Així que vam entrar-hi a menjar i entrar en calor. Acabats de dinar vam fer la última mitja hora de camí fins arribar al pàquing de les pistes de Vallter.

I fins aquí la circular del Centre. Pujant al Gra de Fajol de la Coma d’Orri.

Molt recomanable en dies de bon temps i en condicions bones de neu per la dificultat que té amb el desnivell acumulat. Imprescindible portar ulleres, guants i grampons ja que tant per pujar com per baixar hi trobareu plaques de gel.

Salut i muntanya!

Us deixem un petit tastet de les fotos

I un vídeo de l’aventura, gentilesa del nostre soci Valentí Solà