Excursió a Mura

El dia 25 de febrer amb bona previsió de temps el Centre Excursionista Llorençà surt a la recerca del municipi de Mura, una sortida matinal d’un recorregut aproximat de 14km.

Ens trobem  a la font de l’aixeta tots els caminaires per anar amb cotxe fins a la vall d’Horta.

Sortim des del parking del Marquet de les Roques, enfilem cap a la font del Llor pujant fins el coll de finestrelles direcció a la font de la Guineu. Aquest tros de camí el fem acompanyats dels majestuosos Emprius a la dreta i l’Agulla del Gegant de la vall, i les Roques de la Coca a l’esquerra amb el Montcau vigilant desde dalt.

Travessem la carretera BV1221 fins trobar el corriol que ens porta de baixada a la Font del rector i tot planejant per pista en direcció l’ermita de Sant Antoni, acompanyats pel soroll d’aigua de la riera de Mura.

Arribats a Mura fem recerca del forn de pa per comprar un tros de coca per agafar forces.

De tornada, a toc de les campanes, agafem el corriol que puja exigentment al Mas de Sant Lleir que compte amb una ermita envoltada d’oliveres joves i ceps de bon raïm. Tornem a fer un tros de carretera amb el quitrà calent per retornar pel camí que havíem fet d’anada.

Comprovem que la font del Llor raja amb entusiasme tot fent la màgia d’amagar el seu caudal per sota terra en diversos trams del seu camí.

Per resumir, a sigut una sortida per agafar gana pel dinar i no perdre el to muscular.